Záručné podmienky (čalúnený nábytok)

Vážený zákazník,
kúpili ste si nábytok s vysokou úžitkovou hodnotou. Aby vám kvalitne slúžil čo najdlhšiu
dobu, je dôležité, aby ste sa oň starali a ošetrovali ho v zmysle týchto záručných
podmienok a pokynov.
Čalúnený nábytok je mäkký a tvárny. Prepravou, skladovaním a denným používaním
dochádza k zmenám čalúnených materiálov a vzhľadu čalúneného nábytku. Je to
normálne a prirodzené pre tento druh tovaru.
Prečítajte si tieto pokyny pozorne, pretože zanedbávaním ošetrovania alebo používaním
v rozpore s podmienkami používania čalúneného nábytku sa môže znížiť alebo
dokonca vynulovať zodpovednosť predajcu a výrobcu v prípade reklamácie.
ZÁRUČNÉ PODMIENKY
Záruka sa poskytuje na dobu 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Vady zjavné pri prevzatí
nábytku je potrebné nahlásiť bezodkladne.
Nárok na bezplatnú záručnú opravu sa nevzťahuje na poškodenie:
• spôsobené vlastnou prepravou
• spôsobené neodbornou montážou
• spôsobené nevhodným skladovaním
• spôsobené nesprávnym čistením a ošetrovaním
• spôsobené nadmerným zaťažením a neodbornou manipuláciou s tovarom
• spôsobené pôsobením tepelného zdroja alebo slnečného žiarenia
• spôsobené domácimi zvieratami
• spôsobené mechanicky na rozťahovacích alebo polohovacích mechanizmoch
• v prípade neprevzatia výrobku zo skladu do 120 dní po dátume uvedenom v kúpnej zmluve ako dátum
dodania tovaru
• spôsobené ostrými časťami oblečenia
• spôsobené znečistením od agresívnych látok a oblečenia
• spôsobené nesprávnym používaním roštov, mechanizmov a iných častí nábytku
• spôsobené nevhodným umiestnením
• pri tovare kupovanom z expozície na vady, ktoré boli zistiteľné pri uzatváraní zmluvy a na ktoré bola
z tohto dôvodu poskytnutá zľava
• čalúnený nábytok a poťahové materiály žiadneho druhu nesmú byť ošetrované parným čistením
Za vadu pri čalúnenom nábytku sa nepovažuje:
• rozdielna tvrdosť sedákov najmä v rohovom elemente
• krčenie poťahového materiálu na polohovacích častiach
Používanie čalúneného nábytku
Správnym používaním čalúneného nábytku si zabezpečíte dlhodobú spokojnosť a estetický zážitok.
Zhrnuli sme pre vás niekoľko dôležitých informácií, aby ste sa z nového nábytku mohli tešiť čo najdlhšie:
• Sedacia súprava či kreslo sú určené v prvom rade na sedenie, prípadne ležanie, preto by ste na nich
nemali skákať a nadmerne ich zaťažovať.
• Na sedenie využívajte len sedáky – neseďte na opierkach a podrúčkach!
• Sedáky zaťažujte rovnomerne – striedajte jednotlivé miesta na sedenie!
• Dbajte na občasnú kontrolu dotiahnutia príslušenstva, skrutiek a mechanizmov!
• Dávajte obzvlášť pozor na správny spôsob používania polohovacích a rozkladacích mechanizmov!
• Nábytok pravidelne ošetrujte! Vždy používajte len výrobcom doporučené čistiace a ošetrovacie prostriedky!
• Pri koženom nábytku výrobca odporúča popri pravidelnom čistení aj ošetrenie povrchu kože min. 1x
ročne pomocou špeciálneho prípravku. Neplatí pre prírodné kože (anilín, nubuk).
• Dávajte pozor na domáce zvieratá! Pazúry, zuby, moč a výkaly môžu váš nábytok trvale poškodiť.
• Zabráňte styku vášho nábytku s benzínom, rozpúšťadlami, alkalickými a kyselinovými čistiacimi
prostriedkami, brúsnymi prostriedkami, ostrými predmetmi, ohňom!
• Váš nábytok môže znehodnotiť aj priame slnečné žiarenie, príliš suchý alebo vlhký vzduch, sálavé teplo,
cigaretový dym.
• Neumiestňujte nábytok v blízkosti tepelných zdrojov. Dodržujte vzdialenosť najmenej 30 cm od
vykurovacích telies alebo iných zdrojov tepla.
• Nestavajte nábytok priamo ku stene, ale zabezpečte aspoň minimálny priestor na cirkuláciu vzduchu,
aby nedošlo k následným škodám napr. plesni.
• Zabezpečte normálnu klímu priestoru t.j. teplotou približne 19 až 23°C s vlhkosťou 50 až 60%. Kostra
čalúneného nábytku pozostáva z drevených materiálov, ktoré môžu v príliš suchom alebo vlhkom
prostredí reagovať a spôsobiť tak nestabilnosť produktu.
• Nábytok nepreťažujte, odporúčaná záťaž na element je do 120 kg, pričom platí pravidlo: čím vyššia
hmotnosť, tým skoršie opotrebenie nábytku.
• Nevystavujte nábytok náhlemu bodovému preťažovaniu napr. skokom na nábytok.
Inštalácia a montáž nábytku
Rozbalenie nábytku:
• Obal slúži na ochranu nábytku počas transportu ku konečnému zákazníkovi.
• Pri preberaní nábytku sa presvedčte, či obal je nepoškodený. V prípade poškodeného obalu skontrolujte,
či je tovar v poriadku. Ak je tovar poškodený, uveďte túto skutočnosť v preberacom protokole.
• Nikdy nerozbaľujte výrobok ostrými predmetmi!!!
• Po rozbalení prekontrolujte počet a stav jednotlivých častí podľa objednávky alebo dodacieho listu!
Prípadné nezhody alebo zrakom viditeľné vady uveďte do preberacieho protokolu.
• Čalúnené materiály, ktoré sú pod kompresným obalom mierne deformované (záhyby, otlačené miesta),
potrebujú po vybalení určitý čas, aby sa vrátili do svojho pôvodného tvaru. Čalúnenie a poťah môžete
opatrne uhladiť rukami, čím pomôžete tomuto procesu.
Inštalácia nábytku:
• Po rozbalení umiestnite nábytok na určené miesto. Pri zdvíhaní uchopte nábytok za spodok kostry.
Nikdy nedvíhajte uchopením za opierku alebo podrúčku!!!
• Nábytok prenášajte 2-mi alebo viacerými osobami.
• Neposúvajte a neťahajte nábytok po podlahe!
• Nábytok je určený do miestností s bežnou izbovou teplotou t.j. približne 19 až 23°C s vlhkosťou 50 až 60%.
Nadmerná vlhkosť, sucho a nízka teplota môžu nábytok poškodiť.
• Neumiestňujte nábytok v blízkosti zdrojov sálavého tepla a nevystavujte ho priamemu slnečnému žiareniu.
Vyvarujte sa umiestneniu v blízkostí dverí a okien, aby nedochádzalo k priamemu kontaktu, či už
mechanickému alebo nerovnomernému slnečnému pôsobeniu.
• V prípade rohových zostáv pri sedacom nábytku spojte jednotlivé časti zasunutím do kovových spojov.
Ubezpečte sa, či došlo k zasunutiu na všetkých miestach. Všetky spoje musia byť do seba zavesené,
aby nevznikli žiadne výškové rozdiely. Sedacia súprava sa v zavesenom (zmontovanom) stave nesmie
presúvať!
• Pri rozťahovacích mechanizmoch a polohovacích prvkoch pred použitím skontrolujte, či nie sú zabezpečené
proti samovoľnému pohybu. Ak áno, uvoľnite zaistenie.
• Ak má nábytok nohy, ktoré sa montujú, urobte montáž až na konečnom mieste určenia. V prípade nožičiek
z dreva môžu byť viditeľné odlišné farebné tóny alebo textúra.
• Aby ste zabránili poškodeniu podlahy, skontrolujte, či sú nohy zabezpečené vhodnou ochranou proti
poškodeniu podlahy (plastové alebo plstené klzáky). Ak nie, urobte tak, zabránite poškodeniu podlahy.
Nedodržaním hore uvedených pravidiel môže dôjsť k poškodeniu nábytku alebo podlahy a predajca
v takom prípade nezodpovedá za vzniknuté škody.
Majte na mysli, že vždy môžete využiť službu odbornej montáže nábytku.

Používanie čalúneného nábytku
Správnym používaním čalúneného nábytku si zabezpečíte dlhodobú spokojnosť a estetický zážitok.
Zhrnuli sme pre vás niekoľko dôležitých informácií, aby ste sa z nového nábytku mohli tešiť čo najdlhšie:
• Sedacia súprava či kreslo sú určené v prvom rade na sedenie, prípadne ležanie, preto by ste na nich
nemali skákať a nadmerne ich zaťažovať.
• Na sedenie využívajte len sedáky – neseďte na opierkach a podrúčkach!
• Sedáky zaťažujte rovnomerne – striedajte jednotlivé miesta na sedenie!
• Dbajte na občasnú kontrolu dotiahnutia príslušenstva, skrutiek a mechanizmov!
• Dávajte obzvlášť pozor na správny spôsob používania polohovacích a rozkladacích mechanizmov!
• Nábytok pravidelne ošetrujte! Vždy používajte len výrobcom doporučené čistiace a ošetrovacie prostriedky!
• Pri koženom nábytku výrobca odporúča popri pravidelnom čistení aj ošetrenie povrchu kože min. 1x
ročne pomocou špeciálneho prípravku. Neplatí pre prírodné kože (anilín, nubuk).
• Dávajte pozor na domáce zvieratá! Pazúry, zuby, moč a výkaly môžu váš nábytok trvale poškodiť.
• Zabráňte styku vášho nábytku s benzínom, rozpúšťadlami, alkalickými a kyselinovými čistiacimi
prostriedkami, brúsnymi prostriedkami, ostrými predmetmi, ohňom!
• Váš nábytok môže znehodnotiť aj priame slnečné žiarenie, príliš suchý alebo vlhký vzduch, sálavé teplo,
cigaretový dym.
• Neumiestňujte nábytok v blízkosti tepelných zdrojov. Dodržujte vzdialenosť najmenej 30 cm od
vykurovacích telies alebo iných zdrojov tepla.
• Nestavajte nábytok priamo ku stene, ale zabezpečte aspoň minimálny priestor na cirkuláciu vzduchu,
aby nedošlo k následným škodám napr. plesni.
• Zabezpečte normálnu klímu priestoru t.j. teplotou približne 19 až 23°C s vlhkosťou 50 až 60%. Kostra
čalúneného nábytku pozostáva z drevených materiálov, ktoré môžu v príliš suchom alebo vlhkom
prostredí reagovať a spôsobiť tak nestabilnosť produktu.
• Nábytok nepreťažujte, odporúčaná záťaž na element je do 120 kg, pričom platí pravidlo: čím vyššia
hmotnosť, tým skoršie opotrebenie nábytku.
• Nevystavujte nábytok náhlemu bodovému preťažovaniu napr. skokom na nábytok.

ZÁRUČNÉ PODMIENKY
Záruka sa poskytuje na dobu 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Vady zjavné pri prevzatí
nábytku je potrebné nahlásiť bezodkladne.
Nárok na bezplatnú záručnú opravu sa nevzťahuje na poškodenie:
• spôsobené vlastnou prepravou
• spôsobené neodbornou montážou
• spôsobené nevhodným skladovaním
• spôsobené nesprávnym čistením a ošetrovaním
• spôsobené nadmerným zaťažením a neodbornou manipuláciou s tovarom
• spôsobené pôsobením tepelného zdroja alebo slnečného žiarenia
• spôsobené domácimi zvieratami
• spôsobené mechanicky na rozťahovacích alebo polohovacích mechanizmoch
• v prípade neprevzatia výrobku zo skladu do 120 dní po dátume uvedenom v kúpnej zmluve ako dátum dodania tovaru
• spôsobené ostrými časťami oblečenia
• spôsobené znečistením od agresívnych látok a oblečenia
• spôsobené nesprávnym používaním roštov, mechanizmov a iných častí nábytku
• spôsobené nevhodným umiestnením
• pri tovare kupovanom z expozície na vady, ktoré boli zistiteľné pri uzatváraní zmluvy a na ktoré bola z tohto dôvodu poskytnutá zľava
• čalúnený nábytok a poťahové materiály žiadneho druhu nesmú byť ošetrované parným čistením


Za vadu pri čalúnenom nábytku sa nepovažuje:
• rozdielna tvrdosť sedákov najmä v rohovom elemente
• krčenie poťahového materiálu na polohovacích častiach
• prirodzený vzhľad kože vrátane známok po poškodení počas života zvieraťa
• mierne farebné rozdiely kože
• odlišná štruktúra kože podľa časti zvieraťa, z ktorej pochádza
• postupné zmäkčovanie sedacích častí
• farebné rozdiely pri doobjednávke
• vŕzganie kovových rozkladacích mechanizmov kov o kov
• zvlnenie poťahového materiálu, primerane k typu poťahu, za prípustné zvlnenie sa považuje jav, keď po
vyhladení rukou zostane vlnka do výšky 1,5 cm a menej v prípade látkového poťahu a vlnka do výšky 2,5 cm a menej v prípade kože
• ak sú súčasťou čalúneného nábytku aj podporné nožičky a tieto nie sú správne inštalované, môže vzniknúť
vŕzganie kostry z prepätia pri zaťažení
• u výrobkov zhotovených celkom alebo čiastočne ručne nemožno ako vady reklamovať drobné odchýlky
vyplývajúce z charakteru ručnej práce – odchýlky v prešití alebo nariasení látky alebo kože, odchýlky
v rozmeroch (+/- 5 %) či odchýlky v drevených častiach výrobku
• prirodzené vlastnosti a vzhľad materiálov
Vytknutie vady
1. Vady tovaru, na ktoré sa vzťahuje záruka, je kupujúci povinný reklamovať bez zbytočného odkladu,
najneskôr však do konca záručnej doby. Inak právo reklamovať zaniká.
2. Reklamáciu uplatňuje kupujúci u Obchodníka alebo osoby určenej na vykonávanie záručného servisu
(určená osoba). Pri reklamácii je kupujúci povinný predložiť objednávku, kúpnu zmluvu alebo faktúru,
dodací list, záručný list a doklad o zaplatení. Reklamácia musí obsahovať dátum dodania, presné
označenie tovaru, podrobný popis vady a uplatňovaný nárok. Pri reklamácii mechanického poškodenia
zisteného pri preberaní nábytku kupujúci predloží aj obal výrobku.
3. Ak kupujúci nereklamuje osobne, zašle reklamáciu písomnou formou spolu s dokladmi podľa bodu 2.
Postup pri riešení reklamácie:
1. Obchodník vystaví kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie.
2. Lehota na vyriešenie reklamácie začína plynúť od doručenia výrobku predajcovi, alebo určenej osobe
na posúdenie. Ak výrobok nie je možné doručiť na reklamačné konanie, dohodne sa predávajúci
s kupujúcim na obhliadke výrobku u kupujúceho doma. V takomto prípade začína plynúť lehota na
vyriešenie reklamácie odo dňa obhliadky tovaru u kupujúceho.
3. Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa  zákona č. 108/2024 Z. z.
v platnom znení (pod vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním
opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy
z ceny výrobku, alebo jej odôvodnené zamietnutie) ihneď. V zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných
dní odo dňa vytknutia vady, v odôvodnených prípadoch, najmä, ak sa vyžaduje zložité technické
zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení
spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno
reklamáciu vybaviť aj neskôr, najmä, ak sa jedná o výmenu tovaru, ktorý bol na objednávku. Vybavenie
reklamácie opravou nesmie trvať dlhšie ako 30 dní od vytknutia vady. Lehota na odstránenie može byť aj dlhšia
pokiaľ je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý môže byť napríklad dodacia lehota na dodanie náhradného dielu.
Ak sa reklamácia rieši výmenou tovaru kúpeného na objednávku, lehota pre vyriešenie reklamácie bude
zhodná s pôvodnou dodacou lehotou.
4. Výrobok predkladaný na reklamáciu musí byť čistý a zabalený.
5. U vád reklamovaných v záručnej dobe, ktoré sa dajú odstrániť, má kupujúci právo na bezplatné
odstránenie vady. Výmena tovaru alebo jeho súčastí je možná len vtedy, ak nie je vzhľadom k povahe
vady fi nančne neúmerná.
7. U vád, ktoré sa nedajú odstrániť, ale súčasne nebránia v používaní výrobku, má kupujúci právo na
primeranú zľavu z ceny.
8. Kvôli vade jedného komponentu alebo súčiastky výrobku, nie je možné reklamovať celú dodávku.
9. Ak kupujúci reklamoval neoprávnene, uviedol nepravdivé údaje o vade alebo jej príčine, je povinný
uhradiť všetky náklady, ktoré vznikli predajcovi riešením tejto reklamácie.
10. Po ukončení reklamačného konania vydá predávajúci kupujúcemu potvrdenie o vybavení reklamácie
tzv. reklamačný protokol.

Prihlásenie

Zabudnuté heslo (obnovenie hesla)
Nemáte účet? Registrujte sa