Vážený zákazník,
kúpili ste si nábytok s vysokou úžitkovou hodnotou. Aby vám kvalitne slúžil čo najdlhšiu
dobu, je dôležité, aby ste sa oň starali a ošetrovali ho v zmysle týchto záručných podmienok a pokynov.
Prečítajte si tieto pokyny pozorne, pretože zanedbávaním ošetrovania alebo používaním
v rozpore s podmienkami používania čalúneného nábytku sa môže znížiť alebo
dokonca vynulovať zodpovednosť predajcu a výrobcu v prípade reklamácie.
ZÁRUČNÝ LIST NA DREVENÝ NÁBYTOK
Rozbalenie nábytku:
• Obal slúži na ochranu nábytku počas transportu ku konečnému zákazníkovi.
• Pri preberaní nábytku sa presvedčte, či obal je nepoškodený. V prípade poškodeného obalu skontrolujte, či je
tovar v poriadku. Ak je tovar poškodený, uveďte túto skutočnosť v preberacom protokole.
• Nikdy nerozbaľujte výrobok ostrými predmetmi!!!
• Po rozbalení prekontrolujte počet a stav jednotlivých častí podľa objednávky alebo dodacieho listu!
Prípadné nezhody alebo zrakom viditeľné vady uveďte do preberacieho protokolu.
Inštalácia nábytku:
• Po rozbalení umiestnite nábytok na určené miesto.
• Neposúvajte a neťahajte nábytok po podlahe!
• Neumiestňujte nábytok v blízkosti zdrojov sálavého tepla a nevystavujte ho priamemu slnečnému žiareniu.
• Vyvarujte sa umiestneniu v blízkostí dverí a okien, aby nedochádzalo k priamemu kontaktu, či už mechanickému
alebo nerovnomernému slnečnému pôsobeniu.
• Pri rozťahovacích mechanizmoch a polohovacích prvkoch pred použitím skontrolujte, či nie sú zabezpečené
proti samovoľnému pohybu. Ak áno, uvoľnite zaistenie.
• Ak má nábytok nohy, ktoré sa montujú, urobte montáž až na konečnom mieste určenia. V prípade nožičiek
z dreva môžu byť viditeľné odlišné farebné tóny alebo textúra.
• Aby ste zabránili poškodeniu podlahy, skontrolujte, či sú nohy zabezpečené vhodnou ochranou proti
poškodeniu podlahy (plastové alebo plstené klzáky). Ak nie, urobte tak, zabránite poškodeniu podlahy.
Nedodržaním hore uvedených pravidiel môže dôjsť k poškodeniu nábytku alebo podlahy a predajca
v takom prípade nezodpovedá za vzniknuté škody.
Majte na mysli, že vždy môžete využiť službu odbornej montáže nábytku.
Zásady užívania nábytku
• Nábytok používajte len na účel, na ktorý je určený.
• Pravidelne kontrolujte pevnosť všetkých spojov.
• Pre zachovanie záruky na vŕzganie nábytku ste povinní objednať si servis do 14 dní po uplynutí dvanástich mesiacov od kúpy.
• Nábytok umiestnite do miestnosti tak, aby nebol dlhodobo vystavený priamemu slnečnému svetlu.
• Nábytku škodí príliš vlhké aj príliš suché prostredie.
• Nábytok sa nesmie umiestniť do blízkosti (menej ako jeden meter) vyhrievacích telies. Pokiaľ to nie je možné,
je potrebné zabezpečiť vhodnú izoláciu a vzduch v miestnosti primerane zvlhčovať.
• Optimálne klimatické podmienky: relatívna vlhkosť vzduchu 65 %, teplota 22°C.
• Dávajte pozor na domáce zvieratá! Pazúry, zuby, moč a výkaly môžu váš nábytok trvale poškodiť.
• Zabráňte styku vášho nábytku s benzínom, rozpúšťadlami, alkalickými a kyselinovými čistiacimi
prostriedkami, brúsnymi prostriedkami, ostrými predmetmi, ohňom!
Ošetrovanie nábytku:
• Nábytok vyrobený z nelakovaného dreva utierajte vlhkou textíliou. Na škvrny môžete použiť jemný saponátový roztok.
• Nábytok vyrobený z lakovaného dreva utierajte vlhkou textíliou s tekutými čistiacimi prostriedkami, ktoré
neobsahujú čpavok. Po vyčistení je nutné výrobok utrieť do sucha.
• Nábytok povrchovo upravený fóliou utierajte mierne vlhkou textíliou a dôkladne osušte.
Nepoužívajte mastné čistiace prostriedky, ani čistiace prostriedky obsahujúce čpavok.
Chráňte nábytok pred dlhodobejším pôsobením vody, aby nedošlo k nevratnému poškodeniu fólie.
ZÁRUČNÉ PODMIENKY
Záruka sa poskytuje na dobu 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Vady zjavné pri prevzatí
nábytku je potrebné nahlásiť bezodkladne.
Záruka sa vzťahuje na:
a) skryté materiálové vady
b) funkčnosť a výrobné vady
Nárok na bezplatnú záručnú opravu sa nevzťahuje na poškodenie:
• spôsobené vlastnou prepravou
• spôsobené neodbornou montážou
• spôsobené nevhodným skladovaním
• spôsobené nesprávnym čistením a ošetrovaním
• spôsobené nadmerným zaťažením a neodbornou manipuláciou s tovarom
• spôsobené pôsobením tepelného zdroja alebo slnečného žiarenia
• spôsobené domácimi zvieratami
• spôsobené mechanicky na rozťahovacích alebo polohovacích mechanizmoch
• v prípade neprevzatia výrobku zo skladu do 120 dní po dátume uvedenom v kúpnej zmluve ako dátum dodania tovaru
• spôsobené ostrými časťami oblečenia
• spôsobené znečistením od agresívnych látok a oblečenia
• spôsobené nesprávnym používaním roštov, mechanizmov a iných častí nábytku
• spôsobené nevhodným umiestnením
• pri tovare kupovanom z expozície na vady, ktoré boli zistiteľné pri uzatváraní zmluvy a na ktoré bola z tohto dôvodu poskytnutá zľava
• prípustné farebné rozdiely na drevených častiach
• letokruhy a kresbu dreva, ktoré sú pre drevený nábytok charakteristické
• vŕzganie nábytku, ak nebol vykonaný servis v zmysle Zásad užívania nábytku
POZNÁMKA: Letokruhy a kresba dreva ako aj farebné rozdiely jednotlivých častí predstavujú históriu rastu
stromu. Zvýrazňujú tým prírodný charakter dreva, a preto nie je možné tento jav považovať za
Zásady užívania nábytku znak nižšej kvality.
ZÁRUČNÝ LIST NA LAMELOVÉ ROŠTY
Záruka sa poskytuje na dobu 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Vady zjavné pri prevzatí roštu je
potrebné nahlásiť bezodkladne.
Záruka sa vzťahuje na:
a) skryté materiálové vady
b) funkčnosť a výrobné vady
Výrobca neručí za poškodenie výrobku spôsobené:
a) neodbornou obsluhou
b) nevhodným skladovaním
c) preťažením
d) nešetrným zaobchádzaním
e) vlastnou dopravou
Návod na použitie lamelového roštu
• Lamelový rošt je určený na používanie v interiéri.
• Pri polohovateľnom lamelovom rošte pred prvým použitím odstráňte lepiace pásky, ktoré bránia
v polohovaní pri hlave a nohách.
• Rošt vložte do postele tak, aby bol podopretý po celej dĺžke bočnice, alebo priečne v 1/3 a v 2/3 dĺžky roštu.
• Na rošt položte matrac a preverte celkovú pevnosť a funkčnosť.
Postup pri polohovaní
• Chyťte textilné ucho buď pri hlave alebo pri nohách a ťahajte smerom hore. Po dosiahnutí požadovaného
sklonu prestaňte ťahať. Kovanie si samo zafi xuje polohu.
• Ak chcete vypolohovanú časť vrátiť do pôvodnej polohy, zdvihnite ju do maximálnej výšky, ktorú umožňuje
polohovacie kovanie a jemne ju spustite smerom dole.
UPOZORNENIE: Na vypolohovanej časti roštu je zakázané sadať, stúpať, skákať!
Teleskopické polohovanie
• Pri polohovaní časti pri nohách potiahnite textilné ucho smerom nahor. Piestové (teleskopické) kovanie
samo zdvihne polohovanú časť do maximálnej polohy.
• Ak chcete polohovanú časť vrátiť do pôvodnej polohy, zatlačte spomínanú časť roštu smerom dole
do pôvodnej polohy.
UPOZORNENIE: Pri dvíhaní polohovacej časti s piestovým (teleskopickým) kovaním je veľmi dôležité stáť
v primeranej vzdialenosti od dráhy polohovania, nakoľko piesty vyvinú zdvih určitou silou a mohlo by prísť
k úrazu. Nesmiete sa nakláňať nad polohovateľnú časť!
Nastavenie tvrdosti
• Ak máte v stredovej časti roštu zdvojené lamely, posúvajte
objímku ľubovoľným smerom.
• Ak chcete dosiahnuť tvrdší pocit pri ležaní, posuňte objímky ku okraju roštu.
• Ak chcete dosiahnuť mäkší pocit pri ležaní, posuňte objímky do stredu roštu.
Vytknutie vady
1. Vady tovaru, na ktoré sa vzťahuje záruka, je kupujúci povinný reklamovať bez zbytočného odkladu,
najneskôr však do konca záručnej doby. Inak právo reklamovať zaniká.
2. Reklamáciu uplatňuje kupujúci u Obchodníka alebo osoby určenej na vykonávanie záručného servisu
(určená osoba). Pri reklamácii je kupujúci povinný predložiť objednávku, kúpnu zmluvu alebo faktúru,
dodací list, záručný list a doklad o zaplatení. Reklamácia musí obsahovať dátum dodania, presné
označenie tovaru, podrobný popis vady a uplatňovaný nárok. Pri reklamácii mechanického poškodenia
zisteného pri preberaní nábytku kupujúci predloží aj obal výrobku.
3. Ak kupujúci nereklamuje osobne, zašle reklamáciu písomnou formou spolu s dokladmi podľa bodu 2.
Postup pri riešení reklamácie:
1. Obchodník vystaví kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie.
2. Lehota na vyriešenie reklamácie začína plynúť od doručenia výrobku predajcovi, alebo určenej osobe
na posúdenie. Ak výrobok nie je možné doručiť na reklamačné konanie, dohodne sa predávajúci
s kupujúcim na obhliadke výrobku u kupujúceho doma. V takomto prípade začína plynúť lehota na
vyriešenie reklamácie odo dňa obhliadky tovaru u kupujúceho.
3. Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa zákona č. 108/2024 Z. z.
v platnom znení (pod vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním
opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy
z ceny výrobku, alebo jej odôvodnené zamietnutie) ihneď. V zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných
dní odo dňa vytknutia vady, v odôvodnených prípadoch, najmä, ak sa vyžaduje zložité technické
zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení
spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno
reklamáciu vybaviť aj neskôr, najmä, ak sa jedná o výmenu tovaru, ktorý bol na objednávku. Vybavenie
reklamácie opravou nesmie trvať dlhšie ako 30 dní od vytknutia vady. Lehota na odstránenie može byť aj dlhšia
pokiaľ je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý môže byť napríklad dodacia lehota na dodanie náhradného dielu.
Ak sa reklamácia rieši výmenou tovaru kúpeného na objednávku, lehota pre vyriešenie reklamácie bude
zhodná s pôvodnou dodacou lehotou.
4. Výrobok predkladaný na reklamáciu musí byť čistý a zabalený.
5. U vád reklamovaných v záručnej dobe, ktoré sa dajú odstrániť, má kupujúci právo na bezplatné
odstránenie vady. Výmena tovaru alebo jeho súčastí je možná len vtedy, ak nie je vzhľadom k povahe
vady fi nančne neúmerná.
7. U vád, ktoré sa nedajú odstrániť, ale súčasne nebránia v používaní výrobku, má kupujúci právo na
primeranú zľavu z ceny.
8. Kvôli vade jedného komponentu alebo súčiastky výrobku, nie je možné reklamovať celú dodávku.
9. Ak kupujúci reklamoval neoprávnene, uviedol nepravdivé údaje o vade alebo jej príčine, je povinný
uhradiť všetky náklady, ktoré vznikli predajcovi riešením tejto reklamácie.
10. Po ukončení reklamačného konania vydá predávajúci kupujúcemu potvrdenie o vybavení reklamácie
tzv. reklamačný protokol.